Edukacja
- 29 listopada 2023
- wyświetleń: 633
Środowisko ponad wszystko - młodzież z ośrodka wychowawczego w akcji!
Grupa wychowanków z Okręgowego Ośrodka Wychowawczego w Pszczynie - Łące wzięła udział w cyklu pięciu ekologicznych warsztatów.
Zanieczyszczenia powietrza, segregacja odpadów i globalne ocieplenie to pojęcia, które dominują w odpowiedziach na pytanie, czym jest ekologia. Jednakże niski poziom wiedzy społeczeństwa na temat tych zagadnień oraz niezrozumienie powagi problemów ekologicznych stwarzają realne zagrożenia dla przyszłości naszej planety i naszego zdrowia. W odpowiedzi na te wyzwania powstała Śląska Akademia Kompetencji Ekologicznych.
Inicjatywa ta ma za zadanie zwiększyć świadomość oraz aktywność ekologiczną młodzieży w wieku od 14 do 17 lat. Działania skierowane zostały do nastolatków w szczególnej sytuacji życiowej z dziesięciu miejscowościach w województwie śląskim.
Podczas zajęć grupa z Pszczyny zyskała wiedzę z zakresu zanieczyszczeń powietrza, ochrony przyrody, a także dzięki praktycznym ćwiczeniom, zwiększyła swoje kompetencje z niniejszego zakresu. Uczestnicy z Okręgowego Ośrodka Wychowawczego w Pszczynie - Łące to młoda, aktywna i energiczna grupa, która podczas każdego ze spotkań wykazywała duże zainteresowanie tematami związanymi z ekologią.
Zwieńczeniem działań była akcja ekologiczna, w trakcie której uczestnicy posadzili drzewo, sprawdzili swoją wiedzę poprzez ekologiczny quiz i wspólnie zintegrowali się przy ognisku.
Zachęcamy również do zapoznania się ze stroną internetową Śląska Akademia Kompetencji Ekologicznych - link do strony: https://zieloneslaskie.pl/slaska-akademia-kompetencji-ekologicznych/.
Projekt Śląska Akademia Kompetencji Ekologicznych realizowany jest w ramach Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2021-2030.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.